tisdag 4 maj 2010

MIN STÖRSTA KÄRLEK MÅR INTE ALLS BRA

du drog nitlotten, du fick regnet och gud verkar var i mot dig! stackars dig min älskade, du är inte värd detta längre. du har gått igenom så mycket på dessa år. fan det borde inte få vara såhär. jag ser hur du försöker hålla tårarna inne varje dag medans du ger oss ett fejkat leende. en människa ska inte få lida som du gjort, ingen! varje dag ser jag hur du försöker vara "normal" och fylla alla dessa "krav" som vi vill ha. jag ser hur du sjunker ihop när vi inte ser. vi alla som står dig nära vet vad du får genom lida, hur du tvingar dig in till sjukhuset i hopp om att det ska bli bättre än vad det vart, att läkarna ska säga nått positivt. men varje gång kommer du med samma kraftlösa steg som tar dig till din favoritplats och där stannar du tills dagen blivit natt. jag skriver inte detta till dig bara för att, utan för du är den jag älskar och jag hatar att se dig såhär. varje dag, varje år och för alltid kommer jag finns för dig.

Inga kommentarer: