måndag 2 november 2009

DE KALLAS ÄNGLAR

jag tror inte det finns spöken.
jag tror det finns änglar.
änglar som sitter där på säng kanten när vi är som ledsnas,
kollar oss rakt in i ögonen och säger
" gråt inte, du är starkare än du tror raring"
jag tror på det.
för vad var det annars som fick mig att orka.
när världen övergav mig
och lämna mig ensam med,
en sjuk mamma liggande på sjukhus
en bästa vän död
vänner som svek
och ett rent helvete.

jag tog tag i mitt liv,
men det fanns inget som gjorde mig glad då.
nu vet jag vilka som är vänner och vilka som är rena jävla idioter.
ingen seger utan kraft.
kraften som fick mig och orka va dina sista ord,
fortsätt där jag slutar, jag kommer alltid vara med dig.
3 år
2 månader
25 dagar
har gått men jag kommer aldrig släppa ut dig ur mitt huvud.

1 kommentar:

isabella sa...

du är så fruktansvärt stark hjärtat .och jag finns här för dig dag som natt ,jag älskar dig <3